Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) transmite, referitor la Închiderea Văii Oltului şi a altor restricţii de pe teritoriul României, va duce la costuri mai mari cu combustibilul și cu întreținerea vehiculelor, costuri care vor fi “inevitabil transferate în prețurile bunurilor și serviciilor, afectând economia largã și consumatorii finali”.
UNTRR solicită Ministerului Transporturilor și CNAIR ca restricțiile de circulație pe Valea Oltului și de la podul dintre Giurgiu și Ruse să se aplice în intervale orare în care se înregistrează cele mai scăzute valori de trafic.
Aceste restricţii “vor afecta și mai mult activitatea operatorilor de transport rutier, care se confruntã deja cu creșterea accizelor la motorinã, timpii mari de așteptare la frontiere și cu restricții de circulație instituie de autorități din cauza caniculei”, se arată în comunicatul UNTRR.
Conform transportatorilor, rute ocolitoare care sunt propuse ca variante aleternative la închiderea Văii Oltului “vor afecta și mai mult autovehiculele de transport marfã și persoane, care circulă zilnic pe acea secțiune de drum, conducând astfel la consum mai mare de combustibil, poluare și cheltuieli comerciale suplimentare și chiar imposibilitatea efectuării tuturor curselor programate”.
“Închiderea circulației pe timp de zi este o problemă considerabilă, în alte țări se lucreazã 24/7 pentru realizarea acestor lucrări, dar în România mediul de afaceri și cetățenii absorb cu ușurință aceste costuri suplimentare, ceea ce determinã autoritãțile sã nu își modifice abordarea”, mai transmite UNTRR.
Decizia de a închide Valea Oltului pe timp de zi va avea un efect perturbator asupra lanțului de aprovizionare. Transportatorii vor trebui sã își ajusteze itinerariile, ceea ce va duce la creșterea costurilor operaționale, se mai arată în comunicat.
Printre alte probleme generate de închiderea pe timp de zi a circulaţiei pe Valea Oltului şi utilizarea rutelor mai lungi “va crește timpii de transport, ceea ce poate duce la întârzieri semnificative în livrarea mãrfurilor, afectând toate sectoarele economice deservite de transportatorii rutieri, care depind de livrãri punctuale și în special transportul de mãrfuri perisabile”.
Alte problema ar mai fi: că rutele alternative propuse nu sunt suficiente pentru a prelua întregul volum de trafic deviat de pe DN7, că devierea traficului de mare tonaj pe drumuri alternative mai puțin adaptate va crea un risc suplimentar pentru siguranța rutieră şi că şoferii vor trebui sã se adapteze la noi condiții de trafic și orare de muncã prelungite, ceea ce poate afecta siguranța și eficiența operaționalã.
sursa articol: tribuna.ro