Un studiu realizat anul trecut de Ipsos a arătat că, pe lângă costuri, pentru multe persoane, bariera în calea achiziționării unui vehicul electric este reprezentată de lipsa stațiilor de încărcare și de durata de viață a bateriei.

Recentele rafale arctice din Statele Unite i-au pus în dificultate pe unii proprietari de vehicule electrice. Temperaturile negative nu sunt bune pentru durata de viață a bateriilor- și, desigur, nici pentru mașinile pe benzină, care se defectează mai frecvent în condiții de îngheț, transmite The Insider.

Un nou studiu realizat de un serviciu norvegian depanare a dezvăluit că mașinile electrice se defectează mai puțin în condiții de frig extrem decât cele alimentate cu combustibili fosili.

Cu toate acestea, preocupările legate de autonomia și longevitatea bateriilor litiu-ion ale vehiculelor electrice rămân un punct de blocaj pentru vânzări.

Constatările oamenilor de știință din SUA reprezintă un obstacol în calea planurilor climatice ale SUA. Mai mult de un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră ale țării provin din transporturi și, în acest scop, administrația Biden își propune ca cel puțin jumătate din vânzările de vehicule noi să fie electrice până în 2030. În prezent, vehiculele electrice reprezintă aproximativ 9% din vânzările de autovehicule noi din SUA, potrivit EV Hub, care monitorizează industria.

Dar o descoperire recentă a unei echipe de oameni de știință de la Universitatea Harvard ar putea ajuta la depășirea acestor obstacole. Cercetătorii de la Școala de Inginerie și Științe Aplicate (SEAS) au anunțat la începutul acestei luni că au dezvoltat o nouă baterie „solidă” care poate fi încărcată în timpul necesar pentru a umple un rezervor de benzină și care poate fi repetată de cel puțin 6.000 de ori.

În prezent, vehiculele electrice, laptopurile și alte electronice care au nevoie de stocare de energie, folosesc de obicei baterii litiu-ion într-un design plat și compact de tip „celulă de pungă”.

Dar puterea bateriilor litiu-ion, așa cum a fost demonstrată, nu poate duce mașinile mai mari decât până la un anumit punct. Au existat, de asemenea, dovezi că aceste tipuri de baterii iau foc.

În iunie anul trecut, patru persoane au murit după ce o baterie litiu-ion a luat foc într-un magazin de biciclete electrice din New York și s-a răspândit în apartamentele de deasupra. În decembrie, un incendiu a izbucnit pe un cargo care transporta aproape 2.000 de tone de baterii litiu-ion în largul coastei Alaskăi.

Bateriile cu semiconductori, viitorul mașinilor electrice

Cursa pentru dezvoltarea bateriilor cu semiconductori s-a intensificat în ultimii ani, deoarece tehnologia este considerată în general esențială pentru a stimula trecerea la nivel național de la mașinile pe benzină la cele electrice. Companii precum Volkswagen și Toyota au lucrat la propriile baterii cu semiconductori, urmărind să le introducă în vehicule până la sfârșitul deceniului.

sursa articol: adevarul.ro

Sign Up for Our Newsletters

Get notified of the best deals on our WordPress themes.

Te-ar mai putea interesa și:

Germania a majorat salariul minim: Un neamț câștigă de ȘAPTE ori mai mult decât un român

Germania a majorat salariul minim: Un neamț câștigă de ȘAPTE ori mai mult decât un român. În cursul zilei de miercuri, Guvernul german a adoptat un proiect…

Psihoză la pompe: Un bărbat a alimentat 1000L la o benzinărie din Alba

Psihoză la pompe: Un bărbat a alimentat 1000L la o benzinărie din Alba. Pe fondul scumpirilor la carburanți care au panicat un număr mare de șoferi și care…

Impozite mărite pentru românii cu mai mult de două mașini sau locuințe

Impozite mărite pentru românii cu mai mult de două mașini sau locuințe. Cei care au mai mult de două locuințe sau două mașini ar putea fi taxați în plus, bacșișul la restaurante ar urma să fie impozitat și nu este exclus să avem și o taxă pe zahăr.

Săptămâna de lucru cu 4 zile va fi legalizată și în România

Săptămâna de lucru cu 4 zile va fi legalizată și în România. După ce a fost legiferată în mai multe țări europene, săptămâna de lucru de patru zile are mari…