Autostrada Sibiu – Făgăraș intră în linie dreaptă. Autostrada Sibiu – Făgăraș, care va străbate județele Sibiu și Brașov, va avea o lungime de 68,05 km și va costa 8,39 miliarde lei.
Suprafață totală a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrările la această autostradă este de 803 ha, aparținând atât proprietății domeniului public național și local cât și persoanelor fizice și juridice.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 8.398.758.000 lei, arată un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru reaprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții „Autostrada Sibiu – Făgăraș“, consultat de Ziare.com
În prezent, legătura dintre orașele Sibiu și Făgăraș se realizează prin intermediul DN 1 încadrat ca drumul național european E 68, care are câte o bandă pe sens.
Autostrada Sibiu – Făgăraș intră în linie dreaptă
„Traficul rutier în continuă creștere conduce la necesitatea îmbunătățirii și eficientizării rețelei de transport, îmbunătățirea conectivității la nivel regional în vederea ameliorării mobilității populației, scăderea numărului de accidente, reducerea timpilor de călătorie, punerea în aplicare a proiectelor economice și de mediu”, arată nota de fundamentare.
Finanțarea investiției se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Traseul autostrăzii este amplasat pe raza administrativă a localităților: Avrig, Tălmaciu, Boița, Turnu Roșu, Racovița, Porumbacu de Jos, Cârța, Arpașu de Jos din județul Sibiu și a localităților: Făgăraș, Mândra, Beclean, Recea, Voila, Drăguș, Viștea, Ucea din județul Brașov.
Autostrada Sibiu – Făgăraș în cifre
- Elementele proiectului sunt adaptate pentru viteze de proiectare cuprinse între 140 km/h (regiunile de câmpie) și 80 km/h (regiunile de munte);
- Pe traseul de autostradă sunt prevăzute 85 de podețe;
- Sunt totodată prevăzute 102 structuri pe și peste autostradă;
- Durata de viață a podurilor și pasajelor este de 100 ani;
- Pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș sunt prevăzute 4 spații pentru servicii.
”Traseul Autostrăzii Sibiu – Făgăraș nu afectează locuințe și așezări umane, însă în zonele rezidenţiale aflate la o distanţă mai mică de 500 m faţă de axa autostrăzii s-au prevăzut protecții cu panouri antifonice cu o lungime totală de 6,260 km”, se meționează în proiect.
Este prevăzută amplasarea de parapete pe toată lungimea autostrăzii, atât pe zona mediană cât și pe zonele laterale pentru delimitarea părții carosabile.
În ceea ce privește lucrările hidrotehnice de protecţie a mediului, sunt prevăzute 390 separatoare de hidrocarburi și 25 bazine de retenție.
Pentru zona de urgență a cărei lungime este de 160 m, aflată în zona mediană, s-a prevăzut un tip de parapet demontabil care să asigure atât montarea cât și demontarea, în timp redus și în condiții de siguranță rutieră. Aceste treceri peste banda mediană s-au prevăzut în general din 5 km în 5 km dar corelate cu amplasamentul lucrărilor de artă importante.
Traseul în plan al autostrăzii Sibiu-Făgăraș
Traseul în plan are lungimea de 68,05 km și este împărțit în 4 tronsoane:
– Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Mârșa (DJ105G);
– Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig- Mârșa (DJ105G) și Arpașu de Jos (DN1);
– Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B);
– Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B)-Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN1.
Necesitatea și oportunitatea realizării unei autostrăzi între Sibiu și Făgăraș, parte a coridorului Transilvania – Regiunea NE Moldova a fost studiată, stabilită și aprobată în cadrul documentului strategic Master Planul General de Transport al României aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.666/2016, care constituie cadrul general de prioritizare şi implementare a proiectelor de infrastructură de transport.
sursa articol: ziare.com
Contactează-ne aici dacă îți dorești ca știrea ta să fie publicată