Black Friday: Povestea adevărată din spatele celui mai popular eveniment de shopping din lume! Pentru mulți dintre noi a devenit cel mai așteptat eveniment de shopping al fiecărui an.
Privită cu nerăbdare de oricine își dorește o reducere semnificativă pentru produsele dorite, “Black Friday” (“Vinerea Neagră” în traducere liberă), și-a căpătat numele pe un fond negativ. Și asta din cauza mai ales a agitației și chiar a actelor de violență pe care le provoca în anii ‘60, în orașul american Philadelphia, cu ocazia începerii sezonului de cumpărături pentru Crăciun.
De la magazine jefuite cu puțin timp înainte de ora deschiderii, până la ambuteiaje și accidente, Black Friday însemna la acel moment, disperarea de a obține produsele dorite.
Industria de retail a reacționat. A dat o altă turnură aglomerației din magazine, generate de deschiderea sezonului de cumpărături pentru Crăciun. Marile magazine au văzut o oportunitate atunci. Au transformat o serie de incidente nefericite, într-un eveniment de care să se bucure toată lumea. Au introdus reduceri, promoții, oferte speciale pentru această ocazie unică.
În SUA, angajații se învoiau de la muncă sub pretexte false, doar pt. a profita de reducerile din magazine

De remarcat este faptul că mulți angajați au ajuns să se învoiască fals de la muncă. Invocau tot felul de pretexte, pentru a face o parte din cumpărăturile pentru sărbători cât timp rafturile erau pline și își puteau alege cele mai bune produse din timp. În acest fel, se asigurau că vor avea pregătite cadourile cele mai potrivite pentru sărbătorile de iarnă.
Așa s-a transformat Vinerea Neagră într-un eveniment memorabil și o tradiție pentru retaileri. Black Friday a devenit ziua cu cele mai multe reduceri din an! Ocazia perfectă de a cumpăra din timp produsele dorite, la prețurile cele mai avantajoase.
Un pic diferit este faptul că, în România, Black Friday a devenit cu timpul un soi de Black Week. Foarte mulţi comercianţi încep reducerile de la începutul lunii noiembrie şi le continuă până de 1 Decembrie, cu puncte culminante în cele două weekenduri dintre aceste date.
Black Friday: Povestea adevărată din spatele celui mai popular eveniment de shopping din lume! În România, acest concept a fost adus de către eMAG
Conceptul de Black Friday a fost prezentat românilor de eMAG, în anul 2011. Tradiția a fost păstrată în fiecare an. Clienții din România au putut cumpăra, de la o ediție la alta, produse din ce în ce mai variate, numitorul comun fiind reducerile mari de prețuri.
Nu doar ofertele și reducerile au devenit tot mai atractive, ci și tehnologiile prin care acestea au devenit accesibile clienților: aplicații mobile, plata rapidă prin card sau posibilitatea de a achita în rate fără dobândă.
Anul acesta, Black Friday la eMAG va avea loc pe 13 noiembrie. Evenimentul de shopping din 2020 se estimează că va bate recordul anului trecut! În 2019, aproape 11 milioane de vizitatori au efectuat cumpărături on-line de pe Marketplace-ul eMAG, în valoare de 500 mil de lei.
Printre produsele care se regăsesc în oferta de Black Friday în România, se vor număra televizoare, telefoane, laptopuri, produse din categoria Fashion și articole sportive, electrocasnice, accesorii pentru casă și grădină, produse de îngrijire personală pentru adulți și copii, mobilă, jucării și anvelope.
Contactează-ne aici dacă îți dorești ca știrea ta să fie publicată