„Taxiul cu Miere“ Povestea afacerii unui sibian care a pornit totul de la zero. Ştefan Soceanu era şofer de taxi în Sibiu şi producea miere. Comenzile clienţilor l-au determinat să creeze brandul „Taxiul cu Miere“, în care a investit 15.000 euro. „Clienţii sunt încântaţi, ceea ce mi-a dat încredere să continuăm, să încercăm să ne extindem.“

Ştefan Soceanu a pornit în lumea antreprenoriatului în urmă cu opt ani, atunci când lucra ca şo­fer de taxi şi le povestea clienţilor că produce miere, iar aceştia au început să comande de la el. Antreprenorul a păstrat denumirea „Taxiul cu Miere“ aşa cum a fost cunoscută de clienţii din Sibiu şi are în prezent 200 de stupi, investind în afacere circa 14.000 de euro din credit şi ajutor de la prieteni.

„Lucram ca şofer pe taxi şi am vrut să încep un business al meu. La îndrumarea unui prieten apicultor, am început şi eu această îndeletnicire. Nu am avut experienţă în afaceri, nici măcar în apicultură. Am avut curaj şi ambiţia de a începe un business al meu, apicultura, de exemplu, am învăţat-o la telefon. M-a ajutat prietenul de la care am preluat ideea. Acum opt ani m-am apucat de apicultură, neştiind exact unde o să ajung“, a povestit Ştefan Soceanu.

„Taxiul cu Miere“ Povestea afacerii unui sibian care a pornit totul de la zero

În prezent are 200 de stupi, de patru ori mai mult faţă de momentul de început al businessului, care sunt amplasaţi în judeţul Vâlcea, iar în prezent planurile urmăresc extinderea. Mierea produsă este vândută însă în Sibiu, acolo unde antreprenorul livrează gratuit produsele.

„La început produceam doar miere, pe care o vindeam angro. Apoi, realizând că se poate şi altfel, am început vânzarea cu amănuntul. Lucrând într-o firmă relativ mică de taxi, cunoscându-mă cu clienţii şi povestindu-le, au început să ştie că sunt producător de miere. Au început să cumpere de la mine, având produse de calitate m-au recomandat prietenilor“, spune Ştefan Soceanu. El menţionează că tot profitul din ultimii ani a fost investit în reclamă, branding, marketing.

Portofoliul de produse include mierea simplă, polifloră, de sălcâm, rapiţă şi tei, dar şi mierea în diverse combinaţii cu nucă, alune, goji, miere cremă. În plus, ca o gamă nouă au intrat şi mierea cu cătină şi nectarul cu cătină. În plus faţă de produsele din miere, sub brandul Taxiul cu Miere mai intră şi propolis, polen, ceară. Media de preţ pe produs este de 30-32 de lei. „Deocamdată doar eu mă ocup de business, mă mai ajută tatăl meu, iar pe partea de vânzări mai am prieteni cu care colaborez, mă ajută cei din jurul meu.

Miere livrată gratuit la domiciliu și acceptare la plată cu cardul

Perioada pandemiei m-a ajutat deoarece am devenit mult mai vizibil pentru oameni. M-am adapotat, am menţinut livrările la domiciliu gratuite, am venit în ajutorul clienţilor cu plata cu cardul“, a mai spus Ştefan Soceanu.

Clienţii pot afla de Taxiul cu Miere de pe Facebook sau Instagram, iar în prezent antreprenorul lucrează la deschiderea unui site online pentru comenzi. În plus, în Sibiu este amplasat şi un automat sub brandul companiei, unde clienţii pot cumpăra direct produse, mai ales cei care nu folosesc reţelele sociale.

„Avem circa şapte-zece comenzi pe zi în general din zona Sibiului pentru că acolo eu pot livra, primesc feedbackul clienţilor. Clienţii sunt încântaţi, ceea ce mi-a dat încredere să continuăm, să încercăm să ne extindem. Anul acesta am amplasat un aparat de miere, de unde clienţii pot cumpăra miere şi produse apicole, amplasat în Sibiu“, a mai spus fondatorul Taxiului cu Miere.

El a precizat că în pandemie lumea a început să caute produse din miere pentru întărirea imunităţii, dar şi pentru că trendul a mers spre cumpărarea produselor naturale.

„Ca plan de viitor vreau să extind livrările pe toată ţara, de aceea îmi doresc un site pentru comenzile online. Tehnologia este baza afacerii mele, folosesc internet de la partenerii noşti de la Vodafone pentru supravegherea automatului, a stupilor şi pentru comenzilor online“, a mai spus Ştefan Soceanu.

„Taxiul cu Miere“ Povestea afacerii unui sibian care a pornit totul de la zero. Site de vânzări online și automat de produse apicole în oraș, printre planurile de dezvoltare

El vrea să mai amplaseze un automat cu produse apicole în Sibiu şi să deschidă site-ul online. Principala provocare pe care a văzut-o antreprenorul în afaceri a fost să devină vizibil pentru oameni, pentru a mări implicit şi numărul vânzărilor.

„Îmi place antreprenoriatul pentru că mă menţine focusat pe ideile mele, pe planuri, mă ajută să îmi depăşesc limitele, să mă dezvolt, să învăţ lucruri noi pentru a le putea implementa în afacerea mea. Lecţia ar fi să nu renunţi niciodată, indiferent de obstacole“, a concluzionat Ştefan Soceanu.

sursa articol: afaceri de la zero / zf.ro

Contactează-ne aici dacă îți dorești ca știrea ta să fie publicată

Sign Up for Our Newsletters

Get notified of the best deals on our WordPress themes.

Te-ar mai putea interesa și:

Doi prieteni și-au deschis croitorie în Sibiu: „Ne-am săturat de munca în 3 schimburi”

Doi prieteni și-au deschis croitorie în Sibiu: „Ne-am săturat de munca în 3 schimburi”. Ciprian Roman și Nicu Giurgiu sunt doi prieteni care și-au petrecut…

Femeie din Sibiu s-a dat drept refugiată ca să primească donații

Femeie din Sibiu s-a dat drept refugiată ca să primească donații. O femeie de 32 de ani din Sibiu este cercetată penal după ce s-a dat drept refugiată din Kiev

Medic la Spitalul Județean Sibiu anchetat dupa ce ar fi jignit fiica unui pacient

Medic la Spitalul Judetean Sibiu anchetat dupa ce ar fi jignit fiica unui pacient. Anchetă la Spitalul Județean Sibiu, după ce un medic a fost înregistrat jignind fiica unui pacient: “Ce vrei tu, nesimțito?” Spitalul Județean Sibiu a început o anchetă după ce în spațiul public a apărut o înregistrare în care un medic jignește o femeie, fiica unui pacient. 

Primăria Sibiu caută recenzori pentru Recensământul Populației și Locuințelor

Primăria Sibiu caută recenzori pentru Recensământul Populației și Locuințelor. Pentru etapa de colectare a datelor din teren, în cazul persoanelor care nu s-au autorecenzat online, Primăria Sibiu caută 161 de recenzori și 9 recenzori șefi care să monitorizeze  și să coordoneze colectarea datelor.