Compania de Drumuri lansează în licitație lotul 2 al A1 Sibiu – Pitești. Compania de Drumuri lansează în licitație lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești. Este vorba despre segmentul Boița – Cornetu cu o lungime de aprox. 33 de kilometri.
Acesta este ultimul tronson care intră în procedura de achiziție publică. Astfel, toate cele 5 loturi sunt în licitație, evaluare, proiectare sau execuție:
- Ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul 1 al secțiunii 1 Sibiu – Boița (13,2 km) a fost semnat pe 30 martie 2020. Licitația a fost câștigată de Porr (Austria).
- Lotul 3 a fost pus în septembrie în procedură de licitație restrânsă, cu termen de primire a ofertelor 10 noiembrie.
- Pe Lotul 4, circa 9,86 km de la Curtea de Argeș la Tigveni. Licitația lansată anul trecut nu s-a finalizat. Asociația Pro Infrastructură a anunțat pe 9 septembrie: ”Se pare că cea mai bună ofertă este cea a chinezilor de la China Railway”.
- Lotul 5, Pitești- Curtea de Argeș, 30,35 km. Este în proiectare, cu licitație câștigată de de Astaldi (Italia).

Compania de Drumuri lansează în licitație lotul 2 al A1 Sibiu – Pitești. Contract în valoare de peste 1 Miliard de euro!
Contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii dintre Sibiu și Pitești este estimat la aproape un miliard de euro. Documentația a fost realizată cu expertiza specialiștilor Comisiei Europene. Finanțarea va fi asigurată din fonduri nerambursabile.
Tronsonul care începe la Boița în județul Sibiu și ajunge la Cornetu aproape de Brezoi, în jud. Vâlcea este unul foarte dificil fiind prevăzut cu 50 de lucrări de artă; tuneluri; pasaje și viaducte, a explicat în exclusivitate pentru Radio România Actualități, Mariana Ioniță, director general al Companiei de Drumuri:
“Documentația de atribuire pleacă, astăzi, la ANAP. Este una extrem de grea, ca să vă dau un exemplu despre complexitatea acesteia, sunt 5 kilometri cu tuneluri și 11 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, deci 16 kilometri sunt doar lucrări de artă. Noi mergem cu o procedură de precalificare după modelul lotului 3 (Cornetu – Tigveni).
Punctăm câteva criterii, astfel, avem între 18 și 24 de luni pentru proiectare deci cine vine cu 18 luni va primi punctaj maxim. Pentru execuție, potivit Hotărârii de Guvern cu indicatorii tehnico-economici sunt prevăzute 64 de luni. Sigur vor veni constructori puternici cu tehnologie modernă și vom puncta un termen redus.
S-au făcut foraje suplimentare care să certifice traseul respectiv și o analiză a riscurilor geotehnice, pe o anumită secțiune este încadrare la risc mediu iar pe altele Risc Major. Am făcut și o analiză de impact asupra mediului, ne dorim ca traseul să fie cât mai prietenos cu mediul.” a explicat Mariana Ioniță, Director General CNAIR.
CNAIR: 16 kilometri din cei 33 de pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești vor fi cu tuneluri, viaducte și pasaje
Contactat de RRA, Mihai Crăciun, președintele Asociației Construim România consideră că termenele asumate sunt realiste iar pentru loturile 2 și 3 importantă este calitatea lucrării nu perioada de execuție. De asemenea, Mihai Crăciun solicită CNAIR să prevadă descărcări provizorii în DN 7 (Valea Oltului) astfel încât să se poată prelua circulația dacă tronsoanele cu tuneluri nu sunt finalizate conform graficului.
Singurul segment al Autostrăzii Sibiu – Pitești pe care se lucrează este lotul 1 Sibiu- Boița dar la primăvară se deschide șantierul și pe lotul 5 Pitești și Curtea de Argeș cu o lungime de 30 de kilometri. Loturile de mijoc, 2, 3 și 4 de altfel și cele mai complicate sunt în diferite etape de achiziție.
Contactează-ne aici dacă îți dorești ca știrea ta să fie publicată